Hyllytysuudistuksen tuloksena selkeä ja toimiva palveluvalinta
Hollolan apteekki muutti kivijalasta Prisma-keskukseen reilut viisi vuotta sitten. Muuton jälkeen kasvaneiden asiakasmäärien ja laajentuneen tuotevalikoiman myötä apteekin palveluvalinnan tuotteiden hyllytykseen kaivattiin uudistusta. Apteekkari Päivi Pelkonen otti yhteyttä Provinnoon, ja Katri kävi apteekilla kartoittamassa lähtötilanteen sekä muutokseen kohdistuvat toiveet.
Hollolan apteekkiin toteutettu palvelukokonaisuus sisälsi:
- Palveluvalinnan tuotteiden hyllytyssuunnittelun
- Ehdotuksen itsehoitotuotteiden valikoiman napakoittamiseksi
- Hyllytysuudistuksen toteutuksen ”avaimet käteen” -periaatteella
Hyllytysuudistus eteni kokonaisuudessaan napakasti ja aikataulullisesti joustavasti.
Yhteistyö Katrin kanssa oli helppoa ja sujuvaa. Puhuimme ”samaa kieltä”. Mielestäni on aivan oleellista, että hyllytyksen suunnittelijalla on farmasistin koulutus ja apteekkityökokemusta. Käypä Hoito suositukset otettiin huomioon kuitenkaan unohtamatta myynnillistä puolta.
Lopputulos on siisti, selkeä ja toimiva. Henkilökunta sai vaikuttaa suunnitelmiin ja kertoa mielipiteitään, ja ne huomioitiin.
Suosittelen lämpimästi Katria hyllytyksen uudistukseen. Ja tällainen avaimet käteen paketti oli meille helppo. Katrilla oli hyvät ennakkosuunnitelmat, joiden avulla itsehoitotuotteiden uudelleen sijoitus sujui tällaisessa suuressakin apteekissa apteekin aukioloaikoina ilman kaaosta ja asiakkaita paljoakaan häiritsemättä.
– Apteekkari Päivi Pelkonen
Miten voin olla avuksi sinun apteekissasi?
Referenssejä
Klikkaa logoa ja lue Provinnon palvelukokonaisuuksista, joita apteekeissa on toteutettu.